Timpul petrecut de bucureşteni în trafic va creşte cu 150% în 20 de ani - studiu
Un bucureştean care pierde în prezent o oră aşteptând în trafic pentru a ajunge la serviciu va parcurge aceeaşi distanţă în două ore şi jumătate peste 20 de ani, dacă până atunci nu se implementează proiectele majore de infrastructură rutieră, conform unui studiu de trafic efectuat de specialiştii angajaţi de Primăria Capitalei la elaborarea Master Planului General pentru Transportul Urban.
În perioada 2007 - 2027, se aşteaptă o creştere a timpului de aşteptare în trafic cu 83%, chiar dacă se implementează toate proiectele luate în considerare şi se adoptă măsuri de restricţionare a utilizării autoturismului şi încurajare a transportului public.
Preferinţa pentru transportul cu autoturismul va creşte până în 2013 cu 20% şi cu 55-57% până în 2027, conform rezultatelor studiului. Această situaţie este valabilă dacă sunt implementate proiecte majore în infrastructura rutieră şi se adoptă măsuri pentru promovarea transportului public.
Cercetările arată că, pentru fluidizarea traficului, se impune adoptarea unor măsuri de promovare a transportului public, dar şi creşterea tarifelor pentru parcare.
Edilii Capitalei arată că scenariile de dezvoltare a transportului public includ derularea a nouă proiecte pentru extinderea liniilor existente (şase pentru liniile de tramvai şi trei pentru liniile de troleibuz), construcţia de linii noi de metrou, introducerea de benzi dedicate transportului public, patru proiecte de modernizare/îmbunătăţire a punctelor de transfer (Gara de Nord, Piaţa Obor, Piaţa Sudului, Piaţa Eroilor), cinci proiecte de implementare locaţii park&ride, printre care depoul IMGB, Băneasa, Industriilor, Republica.
Una dintre măsurile incluse în scenariile de dezvoltare a infrastructurii Capitalei este şi creşterea tarifului pentru parcare în zona centrală a municipiului Bucureşti.
Măsurile de politică în transporturi care vizează majorarea tarifelor pentru parcare şi promovarea transportului public au ca rezultat o creştere a cererii de deplasare cu autoturismul de 13% în perioada 2007 - 2013 şi de 46% în perioada 2007 - 2027. De asemenea, în 2027 se preconizează creşterea cu 1% a utilizării transportului public, faţă de 2007.
Concluzia principală a studiului este că în municipiul Bucureşti se înregistrează o cerere ridicată de mobilitate, ca urmare a creşterii gradului de motorizare, a veniturile şi a numărului de locuri de muncă.
Scenariile de perspectivă au fost elaborate realizând un echilibru între dezvoltarea reţelei rutiere şi a transportului public, în paralel cu implementarea sistemelor de management de trafic.
Au fost testate, de asemenea, măsuri specifice de reducere a utilizării autoturismului. Scenariul 'Do Nothing' (DN) arată că, dacă nu se vor implementa proiecte sau măsuri de dezvoltare, congestia traficului va atinge un nivel foarte ridicat în anii 2013 şi 2027, blocând practic reţeaua strategică a Capitalei.
Scenariul 'Do Minimum' are ca efect, prin implementarea proiectelor şi măsurilor aferente, îmbunătăţirea nivelului de serviciu şi a accesibilităţii. După acest scenariu, timpul petrecut în trafic se reduce în anul 2013 cu 4,2%, atât pentru utilizatorii autoturismului, cât şi pentru utilizatorii transportului public, iar în anul 2027 se estimează o reducere cu 7% pentru utilizatorii autoturismului şi cu 7,8% pentru cei care folosesc transportul public, faţă de scenariul DN. Viteza medie de deplasare a traficului auto creşte cu 4,4% în 2013 şi cu 7,4% în 2027, faţă de scenariul DN.
Prin implementarea scenariului 'Do Something', timpul petrecut în trafic se reduce, în anul 2013, cu 11,5% pentru autoturisme şi cu 6,7% pentru transportul public. Pentru anul 2027 se preconizează o reducere a timpului în trafic cu 22,6% pentru autoturisme şi cu 22% pentru transportul public, faţă de scenariul DN. Viteza medie de deplasare a traficului auto creşte, potrivit acestui scenariu, cu 12,1% în 2013 şi cu 27,6% în 2027, faţă de scenariul DN.
Scenariul 'Do Something Policy' arată că, prin implementarea proiectelor şi măsurilor aferente, timpul petrecut în trafic se reduce cu 16,5% pentru autoturisme şi cu 5% pentru transportul public în anul 2013. Aceasta se datorează, conform specialiştilor, deplasării populaţiei către transportul public. În schimb, în anul 2027 se va reduce timpul cu 27,2% pentru autoturisme şi cu 19,7% pentru transportul public, faţă de scenariul DN. Viteza medie de deplasare a traficului auto creşte cu 14,1% în 2013 şi cu 30,5% în 2027, faţă de scenariul DN.
No Response to "Timpul petrecut de bucureşteni în trafic va creşte cu 150% în 20 de ani - studiu"
Trimiteți un comentariu